โครงสร้างหัวข้อ

  • Week 2 : Marketing communications Creativities Strategy

    • Creative Mix
    • Verbal Language in Marketing communications 
    • Non-Verbal Language in Marketing communications 

  • Week 3 : Target Market for Marketing Communications Creativities Strategy

    • Message design Strategy
    • Concept development
    • Key Message and Key Visual for creativities strategy

  • Week 4 : Corporate Identity fo Marketing Communications Creativities Strategy

    • Corporate Identity 
    • Concept and development process

  • Week 5 : Marketing Communications Creativities Strategy Development

    • Selling Point for Marketing communication
    • Appeal strategy for Marketing communication


  • Week 6 : Technique and Execution for Marketing Communication

    • Technique for Marketing Communication
    • Execution for Marketing Communication

  • Week 7 : Concept for Technique and Execution for Marketing Communication

    • Concept building to Big Idea 
    • Key Message and Key Visual from Big idea
    • Practical to Marketing Communication exercise

  • Week 8 : Miderm Exam

    University midterm exam week from 25-27 January 2023
    Note: There is no midterm exam in this course.

    • Week 9-10 : Storytelling for Marketing Communication

      • Meaning and Important of Storytelling for Marketing Communication
      • Adaptation and Integration of Storytelling for Marketing Communication 

    • Week 11-12 : Personal Endorsement for Marketing Communication

      • Meaning and Important of Personal Endorsement for Marketing Communication
      • Type of Personal Endorsement for Marketing Communication
      • Adaptation and Integration for Personal Endorsement for Marketing Communication

    • Week 13-14 : Event Marketing Creation

      • Meaning and Important of Event Marketing
      • Type of Event Marketing
      • Adaptation and Integration of Event Marketing

    • สัปดาห์ที่ 15 : การสร้างสรรค์งานสื่อสารการตลาดด้วยการเป็นผู้สนับสนุนทางการตลาด

      • ความหมาย ความสำคัญของการเป็นผู้สนับสนุนทางการตลาด
      • ประเภทของการเป็นผู้สนับสนุนทางการตลาด
      • การประยุกต์ใช้การเป็นผู้สนับสนุนทางการตลาดในงานสื่อสารการตลาด

    • สัปดาห์ที่ 16 : การสร้างสรรค์งานสื่อสารการตลาดผ่านสื่อดิจิทัล

      • ความหมาย ความสำคัญของการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อดิจิทัล
      • ประเภทของการสื่อสารการตลาดผ่านสื่อดิจิทัล
      • การตลาดด้วยเนื้อหา (Content Marketing)
      • การประยุกต์ใช้การตลาดด้วยเนื้อหาในงานสื่อสารการตลาด


    • Week 17 : Final Exam

      University final exam Between 28-30 March 2023

      Note: There is no final exam in this course.